מאשין מיוזיק מציג: רשימת הלייבלים הגדולה

יצא כמה פעמים, ויותר בזמן האחרון, שלהקות פנו אליי בבקשת עצה לגבי לייבלים בחו״ל, איזה מתאים למה, ואיך. אני יותר משמח לעזור, כמובן, אבל נראה לי חכם לרכז את כל המסקנות שהגעתי אליהן לגבי שלל הלייבלים שמעניינים אותי במקום אחד. האם ראוי היה שאנסה להפוך את הידע הזה למנוף שבעזרתו אתעשר ואהיה האדם הכי חזק בעולם? אולי. אבל הרבה פעמים לא כזה ברור לאמנים מה איש שכותב על מוזיקה תורם לעולם המוזיקה ואיך הוא ״חלק״ ממנו. אז במידה שבה אני מעוניין בכלל להיות חלק מאיזושהוא עולם, הייתי רוצה לחשוב או לקוות שאני יכול להיות קצת תווך בין האמנים שאני אוהב פה במקום שבו אני יושב, שרבים מהם קוראים את הבלוג הזה מדי פעם, לבין העולם המוזר הזה בחוץ שיוצא שאני כותב עליו לא מעט. אז, אני מקווה שזה עוזר למישהו או מישהי. אבל קודם כמה הערות כלליות:

* אנא לשים לב: הפוסט הזה נועד לשים דגש על מה שאני מניח שאפשר לכנות לייבלים בגודל קטן עד בינוני בעולם המטאל (בעיקר). את הלייבלים הגדולים (Metal Blade, Nuclear Blast, Relapse או Roadrunner) אף אחד לא ממש צריך להכיר לאף אחד, ואני חושב שלמרות שלכל אחד מהם יש את הייחוד ההיסטורי שלו, עם הזמן כולם הפכו פשוט לציידי כשרונות של הלייבלים היותר קטנים, כמו בכל דבר בעולם, אני מניח. מה שכן, אפילו שהרגע אמרתי שאני לא אדבר על הגדולים, יש אולי סיבה אחת להגיד משהו אחד על אחד מהם: Metal Blade. אפילו שזה הלייבל אחד הוותיקים בעולם, ואפיל שהם מוכרים יפה, הם מצליחים באופן יחסי לשמור על מנטאליות יצירתית. הם עדיין מחתימים להקות צעירות (יש מצב שהם עדיין מקבלי דמואים, שזה משהו די חסר תקדים ללייבל בגודל כזה), הם עדיין מחפשים. אז, לא יודע מה זה שווה, אבל שיהיה.

** ועוד דבר: אני אולי אשכח לייבל פה ושם, ואני אנסה לעדכן עם הזמן, אבל הרשימה הזו לא אמורה לייצג את כל הלייבלים שיש ביקום במטאל. היא למעשה מייצגת את הזווית הצרה יחסית שמתוכה אני מסתכל על העולם הזה, והיא הטעם האישי שלי, על יתרונותיו ועל מגרעותיו. חסרים לייבלים של בלאק אולד-סקול? כנראה. אין מספיק הארדקור? כנראה. יש הרבה מכל הביניים היפה הזה שהיה ויהיה מרכז תשומת הלב שלי ושל הבלוג. אז אני כמובן אשמח להערות ותיקונים, אבל קחו את זה בחשבון.

אתם אחרי שתחתמו על החוזה השמן של החלומות

לייבלים בינוניים

אני אחזור על זה כמה פעמים, אבל האומדן פה הוא יותר עניין של ניסיון ותחושה מאשר לספור מי מכר יותר ומי חתם מי בכל רגע נתון. הלייבלים בקטגוריה הזו הם הדבר הכי קרוב למה שאני יכול לחשוב עליו כ״ללכת עם ולהרגיש בלי״, או לייבלים שיעזרו לקדם את הלהקה שלכם מאוד (בחוגים מחתרתיים יחסית, כמובן) אם זה בזכות המוניטין שלהם, מערכת היח״צ שלהם, הבאזז סביבם, וכו׳.

Seasons of Mist – לייבל צרפתי, אולי הכי גדול מהקטגוריה הזו ולעומתי משהו אידיאולוגית, אם כי הלעומתיות הזו באה לידי ביטוי יותר דרך להקות שחתומות דרך התת-לייבל המחתרתי שלהם. אבל בגדול לייבל מהוקצע עם ראש פתוח לדברים מוזרים ולכן גם בעל משיכה מסוימת ללהקות שמעצבנות אנשים ו/או אגדות בלאק/דת׳ שעיצבנו אנשים פעם ועכשיו חתומים שם (Abbath ו-Craft כשתי דוגמאות בולטות). הרבה בלאק ודת׳, יש חיבה מסוימת לגותי כוייב (נגיד Emptiness). קיצר, צרפתים, אוהבים שחור ועצוב. מהלייבלים הלא גדולים, הם כנראה הכי מקצועיים. סוג של הרילפס של עולם התת-רילפס.
להקות בולטות: Abbath, Drudkh, Destroyer 666, Virus

*

Ipecac Records – נו, מה?
*

Profound Lore Records – אני חושב שאפשר להגיד ש-Seasons of Mist הם מכונה הרבה יותר משומנת ומתועשת מפרופאונד לור, אבל, בעיני לפחות, זה הלייבל עם ההוצאות הכי טובות אמנותית בכל התחום בעיקר בזכות העובדה שהוא נשלט ביד רמה ע״י אדם אחד, כריס ברוני (שאותו גם ראיינתי בשעתו – הנה). שליטה כמעט ללא עוררין לדת׳ מטאל לסוגיו בלייבל הקנדי הזה, אבל יש גם בלאק, ולפעמים יש הבלחות לחלוטין לא צפויות לכיוונים לחלוטין לא צפויים, כמו ההחתמה של Lingua Ignata או כמו Soft Kill או Insect Ark יציאות מטאל ניסיוני (יותר פעם מהיום). תכלס אם אני הייתי להקה שעושה מוזיקה עם טונה של אווירה קריפית ושאוהבת עטיפות אפלות, לא הייתי מחפש לייבל אחר. היתרון שזה רק איש אחד: תקשורת קלה, אם הוא אוהב אתכם אתם בפנים. החסרון: מאוד עסוק, תפוס איזה שנתיים קדימה, ומאוד דקדקן.
להקות בולטות: Portal, Hissing, Pissgrave, Artificial Brain

*

Dark Descent Records – לייבל דת׳ מטאל מקולורדו. בדומה לPL מאוד עקביים עם האיכות ואולי טובים יותר ברמת היח״צ/בוקינג להופעות וכו׳. הוציאו את רוב הוצאות הדת׳ מטאל הכי טובות בכמה שנים האחרונות, מאוד פעילים, מאוד עם היד על הדופק. אני מניח שהחיסרון הבולט הוא שאם אתם לא להקת דת׳ מטאל או לפחות משהו שמתכתב אפילו קצת עם דת׳ מטאל אין לכם באמת סיבה לפנות אליהם.

להקות בולטות: Blood Incantation, Undergang, Cobalt

*

Debemur Morti Productions – הבית הצרפתי שלכם אם מה שאתם עושים הוא בלאק-דת׳ מטאל יצירתי במיוחד, אוורירי במיוחד, שובר מוסכמות, אפל, עמוס אווירה, ואם אתם שונאים ממש הרבה אנשים – יתרון. הבית של אגדות כמו Blut as Nord או Archgoat, ואגדות בהתהוות כמו Vassafor או Year of No Light, לכיוון היותר פוסט-מטאלי אבל צרפתי לא פחות. לייבל מעולה, מערך יח״צ מעולה, במיוחד בהתחשב בציון האמנותי הגבוה (לא תמיד הולכים יד ביד). מהמקומות האלה ששווה תמיד לבדוק על עיוור מה הם מוציאים.

להקות בולטות: Blut aus Nord, Archgoat, Manes, Year of No Light

*

Van Records – אחד מהלייבלים האהובים עלי ביקום משום היותם א) הבית של אחת הלהקות האהובות עליי בעולם The Ruins of Beverast ו-ב) באופן כללי מעולים ועקביים באלבומים והאמנים שהם מוציאים. אחלה הוצאה, אחלה אנשים, אחלה חולצות, הכל אחלה. מוזיקה עגמומית, דום/בלאק וכל מה שביניהם.
להקות בולטות: The Ruins of Beverast, Chapel of Disease, Wolvennest, Urfaust

*

Sargent House – הלייבל האמריקאי הזה הוא כנראה המוביל בעולם בגזרת ״זה לא בדיוק מטאל כי אין לאף אחד פה חולצות של להקות אבל זה כנראה לא משהו אחר כי כולם פה מכוערים״. רוכבים בעוז על הקו החמקמק שבין אינדי למטאל, שבין פופ לסלאדג׳, ושבין בלאק לדפהבן. יצרו לעצמם מעמד די חזק, ובצדק, של הוצאות איכותיות וגם לדגש חזק (ומבורך) על אמניות (אולי בגלל שהוקם ע״י אשת העל קת׳י פלו). בא לכם להיות מרגשים ומוזרים מדי פעם לצרוח מלא? יש מגבות בארון.
להקות בולטות: Deafheaven, Brutus, Chelsea Wolf, Emma Ruth Randle

*

Twenty-Buck Spin – לייבל פילדלפי מעולה שמתעסק בעיקר במנעד שבין דת׳ לדום מטאל ורוב מה שביניהם, עם סטיות קטנות פה ושם (אורנסי פזוזו למשל חתומים פה וגם נויזם הגריינדיים). קצב הוצאות יחסית מדוד (בדומה קצת ל PL בקטע הזה) דבר שמקבל פיצוי מיידי ברמת האיכות – של ההפקות, של העיצובים, של המוזיקה. ועושה רושם שהם לא רעים גם ברמת היח״צ.
להקות בולטות: Tomb Mold, Khemmis, Spirit Adrift, Mournful Congregation, Auroch

*

Napalm Records – לייבל אוסטרי די פופלרי שאני מזהיר כבר עכשיו אני לא שומע הרבה דברים ממנו, ורוב הליינאפ שלו לא פונה לטעם האישי שלי אז יכול להיות שהידע שלי פה קצת חסר. אני לא אגיד שהם עושים מטאל יותר פופי, אבל ההפקות פה כן נוטות לכיוון המלוטש יותר, יש פה לא מעט להקות די פופלריות כמו Powerwolf או Jinjer. זה כמובן אומר שהם עושים עבודה טובה בלשמר קטלוג איכותי בסגנונות האלה, אבל לא המקום בשבילכם כנראה אם הרעיון שלכם לראיון עבודה כולל קורפספיינט.
להקות בולטות:  Kamelot, Samael, Candlemass, Jinjer

*

Peaceville Records – חושבים להגיש לפה? אה, לא ידעתי שאתם אגדת דת׳/בלאק/דום שקיימת כבר 90 שנה. אני חושב שהעברתי את הנקודה הכללית.
*

Prosthetic Records – אם אתם אוהבים לעשות דברים מוזרים או לשלב ז׳אנרים בקטע שהופך לייבלים שלחלוטין יושבים על משבצת בטוחה (נגיד כמו דארק דסנט) לקצת פחות רלוונטיים עבורכם, אז פרוסת׳טיק הוא מקום טוב, עם יחסית כוח זרוע לא רע, ואחד מהקטלוגים המופרעים שיש. אמנם הרוב המוחלט זה מטאל, את זה אני יודע להגיד, נטייה מסוימת לדת׳ והארדקור, אבל באמת שהכל הולך, ואולי במידה רבה עדיף שהכל יילך.
להקות בולטות: Neckbeard Deathcamp, Skeletonwitch, The Atlas Moth, Trap Them

*

Southern Lord Recordings – לייבל אגדי (לשעבר) בראשות גרג אנדרסון (סאן, גוטסנייק, ברנינג וויצ׳, כאלה, גם אותו ראיינתי פעם על הלייבל). לייבל שהיה בעבר הלא רחוק יכול להעיף להקה קדימה מעצם העובדה שהיא הייתה חתומה בו (Nails נגיד) אבל שהפך ללייבל שגם להקות גדולות עזבו (למשל WITTR או Hissing או, ובכן, Nails למשל) וגם ללייבל עם כיוון אמנותי לא כ״כ ברור יותר. הרבה גריינד/הארדקור לאחרונה, עם יציאות מעניינות כמו Big|Brave או האחרון של Circle למשל. שוב, מדובר בתחושה אישית, אבל יש איזו תחושה שהלייבל שהתחיל למעשה כמנגנון להוציא את המוזיקה של גרג אנדרסון וסטיבן אומאלי קצת הופך חזרה למשהו כזה. מה שאומר שאם הרעיון שלכם הוא לשלוח דמו ולקוות לטוב, אני לא בטוח שזה המקום הכי טוב בשבילכם.
להקות בולטות: Goatsnake, Sunn O))), Power Trip, Pelican

*

Neurot Recordings – הלייבל הזה של חברי נוירוזיס למעשה נכתב באות מתה בשלב זה כי הם פחות בעניין של לחפש להקות צעירות מהלבנט ויותר בקטע של להוציא אלבומים של אנשים שהם כבר אוהבים. אז הסיכוי להסתנן לשורותיו אכן קיים (למשל Deafkids הברזילאים, לאחרונה) אבל הייתי מגדיר את זה יותר כסיכוי לוטו מאשר משהו שמישהו צריך לבנות עליו. בכל מקרה עדיף להיות איפשהו באיזור הפוסט-מטאל/דום, סטטיסטית לפחות.

להקות בולטות: Neurosis, Ufomammut, Amenra, Dark Buddha Rising

*

Agonia Records – לייבל פולני שאני מודה שאני לא מתעסק עם ההוצאות שלו יותר מדי, אבל שמדי פעם מוציא דברים שמעניינים אותי אישית. הרבה דת׳ מטאל, קצת דברים אחרים גם כמו בלאק פולני או סלאדג׳/פוסט-מטאל. קשה לי קצת לדבר עליו כי אני לא מכיר אותו המון, אבל כן יש לא מעט להקות ולא מעט יכולת להזיז דברים.

להקות בולטות: Origin, The Moth Gatherer, Thaw, Azarath

*

Svart Records – לייבל פיני (אל תהיו מטומטמים נו) עם ראש אחד בבריכת מטאל ניסיוני וחסר גבולות וראש אחד בדום ופסיכדליה. או שאולי אלו אותם ראשים באותן בריכות. לא יודע. בכל מקרה לייבל מעולה עם שם מעולה, עם מערך יח״צ יעיל וטוב, שמושך אליו אמנים מהמובילים בתחומם. עוד אחת מהחממות הללו של אמנים גדולים, רק הפעם בקנה מידה יחסית גדול.
להקות בולטות: Dark Buddah Rising, Skepticism, Oranssi Pazuzu

*

Iron Bonehead Productions – לייבל גרמני עמוס גולגולות והייפ שמתרכז בעיקר בסוג המוזיקה שגורם לאנשים להרוג ו/או להתאבד. יש כלמיני לייבלי ״קאלט״ למיניהם, אבל אני חושב שדי בטוח להגיד שאיירוןבונהד, נוקליר וור נאו (שהיא סוגשל סניף ארה״ב של איירוןבוןהד, ולהפך), והלס הדברגס הם כנראה מלכי התחום, ודי בטוח שלאיירון בונהד יש את יכולת יצירת הבאז הגדולה ביותר מבין השלוש. כנראה פונקציה של א) קרדיט קאלט לא קטן ו-ב) אבל בעיקר קטלוג יצוק מברזל (לא משחק מילים, נשבע) של להקות מעולות שנעות לרוב על הציר בין דת׳ לבלאק ובעיקר, כך זה נראה לפחות, אלה שיושבות באמצע של הציר הזה. כמה שיותר מפחיד, כמה שיותר קטורת, יותר טוב. הרשימו (אותי לפחות) בחתימה של ההרכב הגותי/פולק Rope Sect, שמראה שוב שכנראה שיש מישהו עם טעם טוב מאוד שם למעלה, אבל מבחינה אסתטית זה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל. אגב, תחושה כללית שאני צריך להבין אם היא מגובה בעובדות – עושה רושם שהם מאוד אוהבים למצוא אנשים אבל פחות להמשיך איתם. או שזה יותר אנשים אוהבים שהם מוצאים אותם ואז לעזוב, אבל, שיהיה.
להקות בולטות: Bolzer, Summon, Invocation, Musmahhu

*

Prophecy Productions – לייבל גרמני מעולה, הבית שלכם אם אתם להקת אטמוספרי, רעש, ושלל סוגות המטאל, אבל בכיוונים מעניינים במיוחד. הבית של Alcest להרבה שנים, וגם להקות כמו Crowhurst או Bethlehem. עכשיו במהלך די גדול אלססט עברו לנוקליר בלאסט, אבל זה לא אמור לשנות יותר מדי. וגם אנשים נחמדים, שזה דבר די חשוב.
להקות בולטות: Fen, Alcest, A Forest of Stars, Bethlehem

*

Hydra Head Industries – חחח, סתם **בוכה חרישית**
*

Thrill Jockey Records – לייבל אגדי משיקגו שבראשותו עומדת אישה אגדית לא פחות, בטינה רי׳צרדס. לא בדיוק לייבל מטאל במהותו, כי הוא ידוע יותר בתרומתו לעולם האינדי/פוסט-רוק והניסיוני, אבל אם יש להקות מטאל שמתאימות לראש הזה, או להקות שמזוהות עם עולם המטאל שמתאימות לראש הזה, אז הם לגמרי בעניין.
להקות בולטות: Sumac, The Body, Wreckmeister Harmonies, Liturgy

לייבלים בינוניים-קטנים

שוב, לא לתפוס אותי בסטטיסטיקות או משהו, הגודל של הלייבלים האלה הוא בעיקר תחושה אישית שלי, של פרופיל הלהקות שהם מחזיקים, וכמה ניסיוניים הם, כן או לא. הנחת המוצא היא שאם הרוב שמות יחסית אלמונים והסגנון יחסית פרוע אז מדובר בלייבל קצת יותר קטן ממישהו שיש לו את Sunn או את Abbath.

Gilead Media – יהיו מי שיקפצו ויגידו ״היי למה הם פה! הם אדירים!״ אז אני אגיד להם לסתום ואוסיף שבעיני Gilead הם ה-Seasons of Mist של העולם הבינוני-קטן. מה אומר, תמורה מרהיבה לעובדה שאתה בכל מקרה עובד כנראה לא עם הרבה מאוד אנשים בתהליך ההפקה ושהאיכות מטורפת. אז אם מדובר באיכות וביכולת יצירת באזז, אין ממש שני בקטגוריה הזו אליהם. בהתחשב בעובדה שהם קיימים לא המון שנים, כמות משוגעת של אמנים מעולים. אין מחוייבות עמוקה מדי לז׳אנר (הרוב דת׳ ובלאק, אבל עדיין) יש מחויבות לאיכות.
להקות בולטות: Yellow Eyes, Forn, Mizmor, Krallice

*

I, Voidhanger – לייבל איטלקי שהוא למעשה נס קטן ואם היה גרף גדול כזה עם ציר X וציר Y שאחד מהם היה ״יצירתיות״ ו״ראש פתוח״ הם כנראה היו הלייבל הכי קיצוני על הציר הזה. עוד לייבל ששווה לבדוק כל דבר שהם מוציאים, במיוחד אם מה שאתם אוהבים זו אמנות חסרת גבולות וחסרת פשרות. קשה לי להעיד על כישורי היח״צ שלהם, אני חושד שהם לא מובהקים ושרוב התנועה אל הלהקות שלהם היא מעצם העובדה שיש אנשים שיודעים שזה המקום בשבילם למצוא דברים חדשים. ומוזרים.
להקות בולטות: Entheogen, Eigenlicht, Howls of Ebb, Skaphe

*

Transcending Obscurity Records – לייבל הודי (יאפ) מעולה מהרבה מאוד סיבות, שחלק מהן אמור לקסום לקהל הלהקות הישראלי. הסיבה הראשונה היא שהבן-אדם שמריץ את הסיפור הזה הוא פצצת אנרגיה ודחף והוא ידמם שתן וישתין דם כדי לקדם אתכם. בהמשך לסיבה הזו, הוא איש עם ראש מאוד פתוח מוזיקלית, מה שמוביל לבזאר של סגנונות וסוגות. אם זה טוב והוא אוהב את זה, זה בפנים. הסיבה השניה היא, אולי מעצם העובדה זה לא בדיוק לייבל שיושב במקום הטיפוסי ביותר ללייבל מטאל מצליח, הוא המחויבות שלו לבינלאומיות ולקדם להקת בינלאומיות. אז לא, אם אתם עושים גריינדקור או הארדקור זה כנראה לא יילך פה. אבל כל שאר ענייני הדום סלאדג׳, דת׳, בלאק וכל ערבוב שלא יהיה ביניהם מתקבל בברכה.
להקות בולטות: Master, P.H.O.B.O.S, Jupiterian, Arallu

*

The Flenser – לייבל אדיר ומעולה, אם כי לא תמיד מטאלי בעיקרו, אלא עסוק בעיקר הוויב המדכא שבין נויז, ניסיוני, ומטאל (לפעמים). עוד אחד מהמקומות האלה שעצם העבודה שאתם בו מעורר הרבה מאוד רעש כי יש לו קהל אוהדים קבוע ועצוב שאוהב לבזבז כסף על דברים עצובים. מה טוב מזה?

להקות בולטות: Bosse-de-Nage, Bell Witch, King Woman, Giles Corey

*

Pulverized Records – אם גם ככה אנחנו בדרום מזרח אסיה, אז לייבל דת׳ סינגפורי מצויין, עם טעם מצויין ועקבי וגם היכולת מדי פעם לבחור מנצח אמיתי (הוציאו למשל את הראשון של Morbus Chron, מוציאים כבר די הרבה זמן את Vanhelgd וכו׳). סוגשל Dark Descent האסייתי, מבחינת סוג האמנים וסוג הראש, בגדול.
להקות בולטות: Vanhelgd, Bones, Hexen, Master

*

Indie Recordings –  לייבל נורווגי מצויין שמתמקד בחיבור בין מטאל, פרוג, וניסיוניות ברמה זו או אחרת. היה ידוע עד לפני חודש כבית של קולט אוף לונה, ועכשיו ידוע בתור הלייבל שקולט אוף לונה עזבו. אבל גם בלעדיהם יש פה כמות מפחידה של מוזיקה איכותית, רמת הפקה וגימור אולי מהגבוהות שיש בכל הרשימה הזו, וראש יצירתי חסר גבולות.
להקות בולטות: Aura Noir, Obliteration, Iskald, In Vain

*

Willowtip Records – לייבל אמריקאי מעולה שמתמקד במטאל קיצוני וקצת אחר. אני מניח שזו אולי תכונה משותפת של הרבה מהחברות ברשימה הזו, אולי בזכות העובדה שזו המוזיקה שמעניינת אותי אישית. בכל מקרה, כוכבי העשור לא תהיו מעצם היותם בלייבל הזה, אבל הוא כן, אני חושב, נחשב מקפצה איכותית למי שרוצה למשוך את תשומת ליבם של לייבלים גדולים יותר ו/או בית חם לאמנות המגניבה שלו. שזה די חשוב. הציר המרכזי הוא דת׳-גריינד, בשילובים כאלה או אחרים.
להקות בולטות: ,Necrophagist (Reissue), Slugdge, Pyrrhon, Vale of Pnath

*

Avantgarde Music – לייבל איטלקי שהלחם והחמאה שלו הם לחם בלאק וחמאה אטמוספרית, וכל שילוב ביניהם (בלאק פולקי, אטמוספרי, ושלל מפלי מים, אקורדים מינוריים ובכי תוגתי). באופן עקבי מוציא אלבום מעולים של אמנים מוכרים יותר ופחות. שוב, אם אתם עושים בלאק יצירתי ועם יסוד רגשי חזק, זו חממה מעולה. פלוס היתרון של בעצם כמעט כל לייבל שאינו אמריקאי בזה שהוא מאוד פתוח לאמנים מכל מקום שלא יהיה (כולל להקה מעולה מלבנון שסיקרתי בעמוד פייסבוק לפני כמה זמן).

להקות בולטות: Violet Cold, Saor, Nortt, Botanist, Sojourner

*

Throatruiner Records – אנשים נחמדים מצרפת שכנראה יש להם בעיה מסוימת עם האנושות כי הם מוציאים את האלבומים הכי כבדים, nasty, ומשוגעים שיוצאים מהמדינה המצופרדעת. אין דגש סוגתי כמו שיש דגש כבדתי: אם זה כבד, מוחץ נשמות ורצוי גם מעורער נפשית – ברוך הבא הביתה. הם מפיצים גם באירופה את כמה מהלייבלים האמריקאים המשוגעים (גלעד וווילוטיפ, למשל), אז קצת קשרים גם, לא מזיק. לא חושב שכרגע הם עובדים עם להקות שלא מצרפת, אבל לא בטוח שזה עניין עקרוני.

להקות בולטות: Fange, Plebeian Grandstand, Cowards, Sordide

*

Blood Harvest Records – לייבל שבדי ששווה לחשוב עליו לא במושגים של ז׳אנר אלא במושגים של אווירה: רצח מלוכלך. אפשר לרוצח מלוכלך בדת׳ (וייב אולדסקולי משהו), אפשר בבלאק (ריוורבים אפלים), ואפשר עם ת׳ראש (בלאקנד, דת׳י וכו׳). ושוב, פתיחות בינלאומית שבאה לידי ביטוי, אגב, בשתי להקות ישראליות בולטות: הר (דיסק +ויניל) וזיגורט (דיסק + ויניל).

להקות בולטות: Taphos, Suffering Hour, Tomb Mold, Atavisma

*

Pelagic Records – הלייבל של גיטריסט The Ocean רובין סטפס ואחד הלייבלים הכי חשובים היום בעולם בהקשר של פוסט-שקרכלשהו (מטאל, הארדקור, בלאק, כל דבר שהוא פוסט). הבית של כל הוצאות The Ocean, מן הסתם, בנוסף לכמה אלבומים של Cult of Luna ואמנים אוהבים אחרים. זה עולם קטן, עולם הפוסט-שקרכשהוא, ולהיות חתום פה בעולם הזה זה די ביג דיל.
להקות בולטות: The Ocean, Saver, LLNN, Arabrot

*

Eisenwald – רצה השטן יתברך ורבות מן ההוצאות האהובות עליי בכמה זמן האחרון הפציעו לראשונה דרך איברי הרביה של הלייבל הגרמני המעולה הזה. המון בלאק וקצת דום, אם כי בראש קצת אחר, הרבה מאוד להקות גרמניות/בלגיות/הולנדיות, אבל גם ממקומות אחרים. ובאופן כללי אחד המקומות הטובים לבלאק/דום יצירתי, אחר, ומצויין.

להקות בולטות: Fluisteraars, Nusquama, Werian, Solar Temple

*

Shadow Kingdom Records – לייבל מהמערב התיכון בארה״ב (אוהיו) שמוציא שלל סוגי הסלאדג׳/דת׳/דום ונספחיהם מהאיזור הגאוגרפי הספציפי והמשעמם הזה. מקום טוב להוציא בו אם אתם בטווח הסוגות הזה, רק קחו בחשבון שלייבל אזורי שכזה עלול להיות טוב רק ללהקות מהאזור (הופעות וכו׳).
להקות בולטות: Temple of Void, Haunt, Pagan Altar, Beastmaker

*

Holy Roar Records – לייבל אנגלי מצויין שמוציא בעיקר בתחום הפוסט-הארדקור לסוגיו וכנראה אחראי על כמה מהאלבומים/אמנים החדשים הכי טובים בתחום בכמה שנים האחרונות + כמה להקות ותיקות יותר. עוד אחד מהלייבלים האלו שכל הוצאה שלהם מעוררת עניין בקרב חסידי הז׳אנר וספיחיו (פוסט-רוק, אינדי קצת יותר מעורער נפשית, וכו׳).
להקות בולטות: Portrayal of Guilt, A. A Williams, Mol, Ithaca

*

World Terror Committee – לייבל בלאק מטאל, איך נאמר את זה, ישר לפנים שלכם. אם בלאק מטאל בצורתו הטהורה והשונאת הוא הרעש שלכם, וולקאם און בורד. הרבה להקות גרמניות (הלייבל גרמני) וייצוג מכובד עד מכובד מאוד של הסצנה הפינית, לפחות מהכיוון של, שוב, בלאק מטאל יותר מסורתי.
להקות בולטות: Sargeist, Chaos Invocation, Mortuus, Horna

*

לייבלים קטנים

גם פה אני מניח צריכה להיות סוגשל הקדמה. אז ההקדמה פה היא מאוד פשוטה: אתם לא ״הפסדתם״ או ״גרועים״ אם חתמתם בלייבל קטן. ללייבלים הקטנים יש את כל היתרונות, לדעתי, שלהקה מחפשת – אוזן קשבת, פתיחות יצירתית, בית חם. וכל זה מעבר לעובדה שהרבה פעמים להגיע ללייבל שתמיד רציתם להגיע אליו דורש איזה מעבר שניים דרך לייבלים קטנים יותר. וגם זה יש את היתרונות: להשתפשף, להתרגל לעבוד מול אנשים מתרבות שאינה שלכם, להופיע, להכיר עוד ועוד אנשים. וחוצמזה שכל אחד מהלייבלים האלה מעולה ואני הייתי שמח להיות חתום בו (בתור מה, מי יודע).

Norma Evangelium Diaboli – למעשה החברים הצרפתים האלה מנהלים את לייבל הבלאק הכי טוב בעולם או הכי משפיע בעולם. אבל זה לא מאוד עקרוני, כי הלהקה שלכם לא הולכת להתקבל לפה. זה מה יש.
להקות בולטות: Deathspell Omega, Drastus, Teitanblood, Funeral Mist

*
Les Acteurs de l'Ombre Productions – עוד לייבל צרפתי, עוד מרכז חשוב לבלאק ניסיוני, עקום, ומעניין. הפעם יותר על הספטרום הניהליסטי המודרני, נקרא לזה. בלאק אטמוספרי, שוגייזי, לעיתים תעשייתי, קירות של צליל.
להקות בולטות: Time Lurker, Heaume Mortal, Monolithe

*

Terratur Possessions – לייבל בלאק נורווגי מצויין שקיים במשך תקופה עם כמה מהלהקות המרכזיות של הסצנה האיסלנדית, עד שהן נטשו ללייבלים אחרים. דגש מסויים על אטמוספרה/י, אבל אני חושב שמה שמבדיל אותם מלייבלים אטמוספריים במובהק (נגיד כמו Naturmacht) היא העובדה שיש עדיין הרבה טינופת משולבת עם ים האווירה. זו אולי, אגב, אחת המעלות של הסצנה האיסלנדית באופן יותר כללי ואולי הסיבה שהיה קשר ללייבל הזה: אכזריות ותקיפות של אולד-סקול בלאק מטאל עם דגש חזק מאוד על אווירה. בכל מקרה, לא עובדים עם ים אמנים ובגדול כל מי שהם כן עובדים איתו הוא די מעניין.
להקות בולטות: Svartidaudi, Sinmara, Vemod, Slidhr

*

Northern Heritage Records – בלאק, נאצים. הלאה.

*

Pagan Records – לייבל בלאק פולני מעולה, שאולי אליו כן תצליחו להתקבל! זה גם משהו, לא ככה? אמנים מהשורה הראשונה, אלבומים מהשורה הראשונה, מסורת ארוכה של עקביות אומנותית, ומתנה גפילטעפיש למי שחותם. יותר מזה?
להקות בולטות: Totenmesse, Mord'a'stigmata, Thaw, Furia

*

Nordvis – אם רוצים לחשוב על בלאק מטאל במושגים לא של סאונד ספציפי אלא כעל גישה אמנותית שהמהות שלה הוא חקר בלתי פוסק אחרי דרכים לאתגר את האוזן האנושית תוך מתן כבוד לאי אילו מסורות, אז נורוויס היא המקום שבו זה קורה. הבית של מלכי הבלאק הניסיוני, בין אם זה Stilla או Bergraven או Murg. רק אזהרה קלה: הקטלוג של נורדוויס מורכב רובו ככולו ממוזיקאים פסיכיים ברמת ״היינו יכולים להיות דרים ת׳יאטר אנחנו פשוט לא פתטיים״, אז לשלוח לפה אומר לא רק ״וואו אני משוגע ויצירתי איזה כיף״ אלא גם ״אני בטהובן עם גיטרה״.
להקות בולטות: Stilla, Bergraven, Murg, Panopticon

*

Bindrune Recordings – לייבל מישגני (יהיה פה מוטיב חזק של דרום ארה״ב והמערב התיכון בקטגוריה הזו) מעולה, בדגש על המפגש החמדמד בין טבע לבלאק מטאל מרגש,, שגולת הכותרת שלו היא נוכחותם הבולטת של הקטלוג של ענקי הבלאק/פולק האמריקאיים Panopticon ו-Falls of Rauros – אבל מעבר לזה אחלה מקום, אם כי קצת אקסקלוסיבי.
להקות בולטות: Panopticon, Falls of Rauros, Vukari, Eneferens

*

Sepulchral Voice Records – לייבל גרמני שבהתחשב בקטנותו ובמאגר האמנים הקטן שלו מצליח להיות משפיע בצורה קצת מופרעת. או במילים אחרות: כמה מהאלבומים הכי טובים ומעוררי באז בשנים האחרונות יצאו מפה, אז, מעניין.
להקות בולטות: Funereal Presence, Venenum, Drowned, Grave Miasma

*

Unspeakable Axe Records – לייבל דת׳/ת׳ראש אדיר מאטלנטה. הוצאות מעולות, קטלוג עקבי וטוב, עריכה טובה, ארט טוב. הכל טוב. אם אתם עושים ת׳ראש קצת מלוכלך או דת׳ קצת ת׳ראשי, אין הרבה מקומות יותר טובים. ואגב, עוד לייבל דומה שנמצא אף הוא באותה העיר ושגם אותו שווה לבדוק הוא Boris Records.

להקות בולטות: Sadistic Ritual, Hellish, Nucleus, Laceration

*

Vendetta Records – אחד הלייבלים האהובים עליי בעולם כרגע (אפילו שהוא גרמני!) ואולי ברגע של השוואה לא נאותה הוא במידה רבה גרסת הלייבל הקטן (והבלאקי) ל Profound Lore, לפחות בעיניי. אוצרות (עריכה ואיסוף להקות) והטובים שיש בעולם, איכות ברמה הכי גבוהה, להקות חדשות ולא חדשות כאחת. פשוט תענוג. בשנים האחרונות Woe אהוביי עובדים עצמאית לגמרי, אבל את הויניל הם מוציאים כבר תקופה עם ונדטה, וזה אומר דרשני או מה שזה לא אומר.

להקות בולטות: Void Omnia, Loth, Scath ne Deithe, Sun Worship

*

Closed Casket Activities – לייבל אמריקאי נוטף הארדקור/קרוסאובר/ת׳ראש/דת׳ שבכמה זמן האחרון מוציא את האלבומים הכי טובים ואת הלהקות הכי טובות בתחום המשולב והזועם הזה. באמת שקצרה היריעה, הם פשוט הכי טובים, וגם הרשימה פה תהיה חלקית לחלוטין.

להקות בולטות: Incendiary, Vein, Judiciary, Harm's Way

*

Sentient Ruin Laboratories – עוד לייבל שהוא אחד האהובים עליי, הפעם מאוקלנד, קליפורניה. ושוב לא נדבר על ז׳אנרים כי אם על אווירה: לשרוף משפחה בזמן שכולם בפנים והם נורא חמודים ואין ממש סיבה לשרוף אותם אבל אתה עושה את זה בשביל הסימפול בשיר שאתה לא בטוח שתשתמש בו. אלבום אחרי אלבום של טירוף מערכות מוחלט, דת׳, בלאק, גריינד, נויז, סלאדג׳ זה לא ממש משנה. משנה רק אם נרצחו אנשים במהלך ההקלטה, זה הכל.

להקות בולטות: Negativa, Vastum, Leather Glove, Hell

*

Corpse Flower Records – כתבתי עליהם פוסט נפרד לפני כמה חודשים מרוב שאני עף עליהם, ואני עדיין עף עליהם. מפעל חיים של איש אחד בשם קני שבזיעת אפו מרים רמת גימור, הפקה, אוצרות של לייבל גדול הרבה יותר. הדגש פה הוא על המנעד שבין סלאדג׳/דום להארדקור/גריינד. כל הוצאה (והוצאה מחדש) בון-בון. או בונבון. או משהו כזה.

להקות בולטות: Great Falls, Night Vapor, Orbwelder, Theories

*

Tartarus Records – לייבל קסטות הולנדי שהוא כנראה לייבל הקסטות האהוב עליי בעולם (יחד אולי עם Caligari Records). דגש חזק מאוד על הסצנה ההולנדית-בלגית, ודגש חזק מאוד על להוסיף מדבקות של חתולים למשלוחים שלהם (אם אתם בקטע). מפעל של אהבה, איך שאומרים (רק אני אומר את זה).
להקות בולטות: Bong Ra, Grey Aura, Gnaw Their Tongues, GGU:LL

*

Naturmacht Productions – לייבל גרמני שנושא את עיקר פועלו בשמו – כוחו של הטבע. בלאק אטמוספרי/פולקי לרוב. לא הכל מעולה, אבל כשהם פוגעים הם פוגעים ישר באמצע שם איפה שהדמעות של המסקרה והבלאק. נראים די פתוחים לעסק הבינלאומי.

להקות בולטות: Havukruunu, Deha, Daupuz, Old Night

*

Hypnotic Chants Records – לייבל בלאק אטמוספרי, ניסיוני, מדכא, דום ניסיוני, דום מדכא. הבנתם את הרעיון. לייבל קנדי קטן אבל מנוהל היטב, ששם כנראה את הדגש על דברים שעושים לך מאוד יפה ומאוד רע. לא תמיד פוגעים לטעמי, אבל תמיד תמיד הכל מבוצע טוב ומשווק לא רע גם.
להקות בולטות: Kval, NONE, The Haunting Green

*

Broken Limbs Recordings – לפעמים אתם עושים מטאל אבל בא לכם גם קצת לבכות? יש לכם היסטוריה של לא לרצות לצאת מהבית, אבל אתם אוהבים ריפים? זה כנראה הלייבל בשבילכם. רמת רגש גבוהה, רמת ניסיוניות/שילוב ז׳אנרים גבוהה, אם כי לא מוציאים המון תקליטים/אלבומים ברגיל. מוזרים, לא פעילים, לא צפויים, ומעולים. זה פחות או יותר הסיפור.

להקות בולטות: Immortal Bird, Crowhurst, Caina, Ramlord

*

Psychic Violence Records – לייבל פיצי מניו מקסיקו שלא מוציא כמעט אף אחד אף פעם, ואם כן זה צריך להיות חתיכת אירוע מוזיקלי משוגע חסר גבולות ואלים בקטע שונה (ומרגש). מעט אלבומים, מעט להקות. אני בכלל לא יודע אם הם מקבלים עוד אנשים או לא, אבל כל הוצאה מדהימה.
להקות בולטות: Vanum, Ruin Lust, Il'Ithil, Ash Borer

*

Egregor Recordsלייבל צרפתי חדש יחסית (2016) שמתעסק בבלאק ניסיוני על שלל גווניו, מהפרוגרסיבי, להזוי, לאטמוספרי, ועד למחוספס וסופר אגרסיבי. הייתי אומר שיעד לא רע ללהקות יצירתיות בתחום. כרגע בעיקר פלטפורמה לאלבומים דיגיטליים, למרות שהם עושים סימנים של להוציא פורמטים פיזיים בשיטת כל מקרה לגופו (לפעמים דיסקים, לפעמים קלטות). מאוד מעניין, כרגע קטן, אבל טוב.
להקות בולטות: Qualm, YIY, Dysylumn